- Toch nog een gelukkig nieuwjaar vanuit Thailand! :)

4 januari 2013 - Chiang Mai, Thailand

Hi,

Een beetje laat, maar toch nog een gelukkig nieuwjaar! :) Aangezien we niet altijd in het bereik van Internet zitten zullen er toch een aantal dagen tussen zitten.

We beginnen vanaf de 31ste. Het was een behoorlijk warme dag met weinig wind dus in de schaduw vertoeven was echt een must! Voor de rest 's middags ook niet veel gedaan, behalve eten, wat rondkijken en informatie inwinnen. 's Avonds iets makkelijks gegeten, waarna we op zoek zijn gegaan naar een plekje om ons nieuwe jaar goed in te luiden. We hadden een bepaalde plek in gedachten die we via via hadden gehoord. Dat was een lokaal cafe met vooral Thaise mensen en wat niet vol zat met Westerse toeristen zoals je op Khao San Road ziet (en het heeft een dakterras op de 4e verdieping). Eenmaal dat gezegd was het zoeken ernaar een ander probleem. Want probeer in Bangkok waar alles op elkaar lijkt iets te zoeken..

We zijn dus ook ruim een uur op zoek geweest, maar zonder succes. In de buurt was wel een locale gelegenheid, dus zijn we daar eens gaan kijken. Het bleek een grote Boedha ceremonie te zijn waar iedereen een geschenk gaf aan de monniken (of Boedha) die op een groot podium aan het bidden/zingen waren (zie foto's).

Hierna zijn we weer snel op zoek geweest naar ons cafe waar we zo graag oud en nieuw wilden vieren. En net toen we het eigenlijk op wilden geven.. Vonden we het eindelijk. Snel naar binnen en op naar boven waar het op dat moment gezellig druk was (Thaise mensen, paar toeristen en Thaise muziek). Lekker gezellig gewacht met een hapje en een drankje tot 12 uur. En toen met iedereen naar het vuurwerk gekeken die op verschillende plaatsen in de stad werd afgestoken. We kregen allemaal sterretjes vuurwerk en de locale mensen hadden volgens mij nog maar weinig vuurwerk gezien. Bij iedere mooie lichtbal was het Oeeeh en aaaah en klappen. Het was gezellig daar, maar om half 2 zijn we toch naar huis gegaan. Dit omdat we behoorlijk moe waren en het vuurwerk om 00.30 toch echt al afgelopen was.

Op de 1e en 2e van Januari hebben we eigenlijk niet zoveel gedaan. Alleen onze treinreis hebben we geregeld om van Bangkok naar Chiang Mai te kunnen komen. Hiervoor moesten we wel de files van Bangkok trotseren in de hitte met een stadsbus uit het jaar 1955, en deden hier de hele middag over.

Bij het station aangekomen bleek dat de trein helemaal vol zat tot 7 januari, omdat het hier vakantie is. Een vrouw die bij het station hoorde zei dat ze bij het toeristen informatie burea altijd tickets hadden voor toeristen. Dus wij lopen daarnaar toe en het was idd waar. Ze hadden nog een ticket voor 3 januari! Maar wel met de achterliggende gedachte dat we een tour of iets extra's boekten bij hun. We hebben dan ook maar gelijk 2 hotelovernachtingen geboekt, zodat we niet tot 7 jan in Bangkok vast zaten.

Gisteren zijn we dan vertrokken met de nachttrein die er ongeveer 13 uur over heeft gedaan om in Chiang Mai aan te komen. Gelukkig hadden we een slaapcabine geregeld, waardoor we onderweg even konden proberen te slapen.

Vandaag zijn we dan in de ochtend aangekomen op station 'Chiang Mai' met een beperkt aantal slaapuurtjes. En zijn we nu bij ons hoteltje (gelukkig met zwembad). Met dit allemaal gezegd gaan we nu weer snel terug naar het zwembad om nog even te genieten van de zon en warmte, voordat het hier al weer donker wordt.

Groetjes en je hoort nog van ons!

Maikel & Franciska

1. Letty:
    4 januari 2013
    Het, jullie ook de allerbeste wensen voor het komende jaar. Hopelijk blijf ik niet de enige die reageert op jullie verhalen. :)
    In Bangkok is er ook moois te zien, zoals het Koninklijk paleis. D us als je er nog terugkomt.
    Hier is het bagger weer mist en miezer regen, dus genieten jullie maar van het warme weer.
    Tot de volgende keer en groetjes.
    Letty
  2. Vero en lennart:
    4 januari 2013
    Tsssss een zwembad! oppassen he voor je t weet zijn jullie weer terug omdat je hotel met zwembad hebt!maar t klinkt goed hoor! have fun! xx
  3. Esther:
    4 januari 2013
    Hey, Jullie ook een gelukkig nieuwjaar!!! Best gek hoor het idee dat jullie helemaal daar zitten! Fijn dat het allemaal goed gaat bij jullie! Bij ons zijn er geen gekke dingen in de tussen tijd gebeurd! heb nog wel live 4 you gekeken echt super grappig! kaiserbroodje met stroopwafel hoe kom je er op fran! hahaha..... Zo goed ken ik je dus nog nie hahaha..... Heel veel plezier en ik zal blijven reageren als jullie weer iets schrijven!

Groetjes Thijs en Es
  4. Vero en lennart:
  5. Peter en Jacqueline Focke:
    Hoi Franciska,
    Voor jullie ook een heel goed 2013. Maar dat lijkt wel te lukken als ik de foto's zo zie. We hebben je bij live 4you gezien, was erg leuk. Wel een gek idee dat je toen het uitgezonden werd al weg was. Veel plezier en een goede reis.
    Groetjes Peter, Jacqueline en de meiden
  6. Evelien:
    5 januari 2013
    voor jullie ook de beste wensen!
    Maak er een gave trip van.
    Groetjes!
  7. Nicky:
    5 januari 2013
    Heey, ziet er toch niet slecht uit hoor maar omdat het daar zo warm is trotseer ik wel de kou voor jullie;)
    Greets uit Oostenrijk
  8. Getty:
    5 januari 2013
    hey Franciska, jullie ook de beste wensen voor het nieuwe jaar..
    lekker genieten in de zon heerlijk vakantie het is jullie van harte gegunt...de reis is goed gegaan hoorde ik van je ouders...gelukkig maar...nou ik lees je berichtje wel hoe jullie het allemaal beleven ..genieten jullie maar lekker veel plezier...heb de film gezien van live 4 jou erg leuk zeg...wel een verrassing ..en de kleding stond je goed hoor !
    nou veel plezier met elkaar ..vele groetjes van ons allen de Palma's
  9. Stephanie:
    6 januari 2013
    Nou moeders vertelde dat er nog geen reActies waren dus ik dacht laat ik m'n goede kant ook nog eens zien! Een berichtje. Ik heb geen nieuws meer na m'n laatste mail. Ik vier over een week ook vakantie. Helaas wat kouder als bij jullie! Haha
    Leuke foto's!
    Kus
  10. J.P. van Moorten:
    7 januari 2013
    Hoi Maikel en Franciska,
    Wij wensen jullie een gelukkig en gezond 2013. Wij hopen dat jullie een leuke tijd hebben, en een voorspoedige reis hebben. Vele groetjes van ons, en doe voorzichtig.
    Groetjes, Oma en Opa van Moorten.
  11. Ineke:
    7 januari 2013
    Hoi Maikel en Franciska
    Ook ik wens jullie een gelukkig, gezond en reislustig 2013. Zo te zien hebben jullie het uitstekend naar jullie zin. Geniet ervan en een hele goede reis verder.
    Groetjes Ineke
  12. Gayan:
    9 januari 2013
    hey Fran en Maikel! als allereerst nog hey allerbeste voor 2013! het ziet er allemaal leuk en mooi uit! ik hoop dat alles goed gaat en dat jullie een fijne tijd tegemoet gaan..ik zal proberen contact te houden via whats app! veel succes en plezier nog.. ik denk aan jullie ! groeten Gayan