- De heenreis & eerste dag in Bangkok

31 december 2012 - Bangkok, Thailand

Zo...! Eindelijk was het zover. Na de afgelopen dagen toch nog stiekem te moeten stressen (en rushen) konden we nu toch eindelijk vertrekken. Naja, konden.. Moesten, want ons ticket stond toch echt vast. Niet, dat we dat nou zo erg vonden. In tegendeel! We hadden (lees; hebben) ;) er heel veel zin in.

's Ochtends op het gemakje wakker geworden en nog een kopje koffie gedronken. Daarna afscheid en zijn we door Fran haar ouders afgezet op Schiphol. Daar begon het probleem al bijna, want we werden al bijna bij de eerste controle geweigerd.Nu is het zo dat je voor Thailand officieel een visum nodig hebt als je geen retourticket of ticket naar een ander land hebt. Tenminste zo staat het in de regels, maar in Thailand zelf gaat het makkelijker aan toe. Na een half uur geregeld mochten we dan toch eindelijk mee. En 2 uur later.. Weg waren we!!

We zijn eerst richting Cairo gevlogen. Daar zijn we na 2 uurtjes door richting Bangkok gevlogen en zijn in Bangkok om half 2 's middags locale tijd (half 8 's ochtends nederlandse tijd) geland. Vanaf het vliegveld tot aan ons hotel was ongeveer nog 2 uurtjes met de 'Sky Train' en taxi. Maar we waren er.. Eindelijk!

Eenmaal aangekomen hebben we eerst alles op de kamer afgegooid, zwemkleding aangetrokken en het zwembad ingedoken! Het verschil tussen Nederland in de winter en Bangkok in de zomer is natuurlijk wel een verschil. Eenmaal wat afgekoeld zijn we wat wezen eten/drinken in de locale bars en restaurants die Khao San Road kent.

Vandaag ons klaar maken voor oud & nieuw, want dat is voor ons op dit moment nog maar iets meer dan 10 uur aftellen..

Tijd voor een feestje! :) We'll let you know!

Groetjes,

Franciska & Maikel

1. Letty:
    31 december 2012
    Hey reizigers, Nu is het dan echt begonnen! Groot gelijk om eerst op te frissen in het zwembad.
    Vorige week nog in de armen bij Jan Smit en nu lekker genieten van het mooie weer.
    Heel veel reisplezier en geniet van al het moois, dat jullie gaan zien.

Groetjes Letty